نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

91

یک عمر دنبال همراهیم، دنبال کسی که با ما باشد، کسی که تنهایمان نگذارد، که بسازد، که نرود، که بماند، که بفهمد، که درک کند، که که که...

بودیم بودند آمدند رفتند... آنکه که خواستیم نماند آنکه نخواستیم ماند و یکی نه ماند نه رفت، یکی خط سرخ به جا گذاشت یکی مشکی و یکی سبز و آن که نه ماند و نه رفت هیچ خطی نداشت. چقدر تلاش کردیم، چقدر گذشت، چقدر احساس بیهوده سوخت، چقدر از امروز چقدر از دیروز و چقدر فردا را قرمز خواهیم کرد.   

باز پیش به جلو می رویم، زمین می خوریم، کمی خم میشویم، کمی میشکنیم، کمی کم میشویم و بلاخره یک روز گم می شویم و یک روز که کمی دیر شده دیگر هرگز پیدا نمی شویم.

و دوباره بلاخره سال نو شد.

__________________________

 تغییری هم کردیم؟ به همکارای جدیدم گفتم ایرادهای من رو بدون ترس از اینکه شاید ناراحت بشم بهم گوشزد کنند، خانم حسابدار کمی فکر کرد و گفت فرام عینکت!! و زد زیر خنده، اصلن از فرام عینک من خوشش نمیاد. باز کمی فکر کرد گفت: چرا خوشت نمیاد کسی پیشاپیش بهت تبریک بگه و جواب نمیدی بعد سر زمان اصلی تبریک می گی؟ اصولن به این ایرادا میگن ایراد بنی اسرائیلی، ولی سعی می کنم تبریک های پیشاپیش رو هرچند دوست نداشته باشم از حالا جواب بدم، خب اینم با اینکه با خنده و شوخی گفته شد از دید بعضی دوستان حتمن یه ایراده دیگه. یک همکارم کمی فکر کرد و گفت: ریاضیت ضعیفه. خندیدم. گفت: نخندا... بخدا راست میگم. اولین کسیه که متوجه شد من ریاضیم ضعیفه چون سئوالات خیلی مبتدی ریاضیم رو ازش پرسیدم. ازشون قول گرفتم هر وقت ایرادی در من دیدند یا هر زمان ناراحشتون کردم در لحظه بهم بگن تا بتونم خودم رو اصلاح کنم و فرصت عذرخواهی کردن رو از دست ندم. 

تو سال جدید از خیلی ها پرسیدم که ایراد من چیه؟ بیشترین جوابی که شنیدم یه چیز بود....

 16 بار شنیدم: "زیادی دلسوزی"

و هر بار بیشتر از دفعه ی قبل تعجب کردم. مگه دلسوز بودن می تونه یه ایراد باشه؟ 

زیاد دلسوز بودن چیزی هست که بتونه منو از خودم نا امید کنه؟ خیلی بهش فکر کردم...

 همیشه توی ذهنم پسر بچه ای رو به یاد میارم که معلمش یکی از ایرادهای جسمیش رو گذاشته بود پسوند اسمش و سر کلاس با اون اسم صداش میزد این پسربچه به خاطر ضعف معلم مضحکه ی دوستانش شد و بعد از مدت ها این پسربچه فقط یک دستفروش بود چون مدرسه رو رها کرد.  

گاهی اشتباهات کوچک ما ضربه ی جبران ناپذیری به دوستانمون می زنه که ما هیچ آگاهی ازش نداریم. "مگه من چیکار کردم؟"، "مگه من چی گفتم؟" پس .... 

بعد از پس رو همه ی ما می دونیم، ادامه ندادم چون هدف نصیحت کردن نیست هدف اینه که گاهی به یاد بیاریم ....

با تازه شدن سال هنوز نتونستم خودم رو رفرش کنم، اگر دوستی هست که دلخوری از من داره به من "یک فرصت" بده که بتونم صمیمانه و خالصانه بگم: "معذرت می خوام"






ت. ن: 

یادمان باشد شاید شبی آنچنان آرام گرفتیم که دیدار صبح فردا ممکن نشود، پس به امید فردا محبت هایمان را ذخیره نکنیم. 


نظرات 29 + ارسال نظر
حاجی پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ http://bishehr.com

سلام
.
گفته ای:
"...بودیم بودند آمدند رفتند... آنکه که خواستیم نماند آنکه نخواستیم ماند و یکی نه ماند..."
.
بله !
عمرها گذران لحظه هائیست که ما در هر نفس آن کهنه تر می شویم و این حیات مادی و عادی است.
اما!
زندگی سیر پیشرفتی است که هر لحظه آن ذخیره ای بر اندوخته های پیشین ما است به شرط آنکه قدر لحظه ها را بدانیم.
.

درود بر حاجی.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست ... هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود... صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
خوش اومدید.

رحمت الله حسن ابراهیمی شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ق.ظ

شروع زیبایی برای سال جدید بود.طبیعتا در تعاملات روزمره گفتن برخی از جملات وپذیرفتن انتقادات به حق .به طور کلی شنیدن دیگران گامی است در جهت آغازی دوباره.نو باشید همیشه.
سلام برسانید

درود فراوان عمو رحمت.
خوشحالم که سلامتید و حضور دارید. عمو رحمت، مردم دیگه صداقت رو باور ندارند و این خیلی وحشتناکه. برام عجیبه که چرا اونی که دروغ میده خوب پذیرفته میشه ولی اونی که صادقه همیشه منزوی. اگر دوستی رو از سر خیر خواهی انتقاد کنی و ایرادی رو بگی بجای خوشحال شدن جبهه گیری می کنه، حتی اگر تو بهترین روش رو برای گفتن به کار برده باشی.
باید خودمون رو بسازیم تا جامعه ساخته بشه.
با آرزوی سلامتی و شادی شما و تمام رفقایی که میگن "مشکل اینجاست رفیق!!"
بدرود.

آرزو دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ب.ظ

من شکست بزرگی توی زندگی خوردم وهمه اش به این فکر میکردم و کجا و چطور و به کی بدی کردم که خدا اینجور تقاس اونو ازم گرفت؟ به این تکاپو افتادم که زندگیم رو از اول مرور کنم تا شاید شخصی که بهش ظلم کردم رو ÷یدا کنم و از دلش در بیارم شاید که به این طریق توی زندگیم فرجی بشه. ولی حالا دست از تلاش در این رابطه برداشته ام چون میدانم اگه بر فرض طرف هم درست پیدا کنم، باز هم زندگیم تغییری نمی کنه. نتیجه این که دختر خوبم الکی خودت رو وقف این و آن نکن حتی توی فکر معذرت خواهی از دیگران هم نباش. چون اگه بهترین بهترین هم باشی ، باز هم کسانی هستند که از تو گله مند باشند.

درود بر آرزوی عزیز که هر روز صبح می بینمش.
آرزو جان، بزار دیگران همیشه گله مند باشند، من می گم مهم نیست چقدر اطرافیان گله مند هستند یا ناراضی، مهم اینه که من سعیم رو برای خوب بودن کردم.
گاهی اینجوریم می کنند اما این راهه منه.

علی حاتمی سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ب.ظ http://www.beyram90.blogfa.com

سلام بسیار زیبا بود.
من آدرستون رو به نام نرسی2 لینک میکنم
شما هم منو با نام بیرم90لینک کنید ممنون

درود آقای حاتمی.
چشم حتمن اینکارو می کنم.
موفق باشید.

محله هلیله پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:48 ق.ظ http://www.helyleh.mihanblog.com/

اولین باره که به این وب سایت سرزدم خیلی مطالب قشنگی نوشتی

ممنون از حضورت.
نظر لطفته. خوش اومدی.

رضا عنصرسیار یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.paradisegate.blogfa.com

زیادی دلسوز بودن هم می تونه گاهی ایراد باشه.. و شاید یکی از ایرادهای من هم باشه .. به همراه چیزی که اجازه نمی ده گاهی خیلی کارا رو انجام بدم..:::
:::::::
این هم آدرس وب دیگم هست.. من نمی دونم تو لیست لینک های ما هستم...

بله درسته هر چیزی زیاد بشه بد میشه. تعادل، یعنی نه کم نه زیاد. ولی این دلسوزی رو گاهی نمیشه از شخصیت حذف کرد.
موفق باشید آقای عنصر سیار. به وبتون سر می زنم.

علی دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:50 ب.ظ http://www.mygolf.blogsky.com

سلامی به ارامی سکوت
سلامی به ارامی نامت
زندگی یعنی محبت
زندگی یعنی صحنه ی پیشرفت من و تو
زیبا بود
دوستار شما
علی

درودی به پاکی نام علی.
ممنون. لطفت همیشه شامل حال منه. خیلی وقته نیستی. کامنت گذاشتم هم جواب ندادی. مهم نیست اینجا نیستی مهم اینه که خوب باشی و سلامت.

مجتبی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ب.ظ http://www.sekonje.mihanblog.com

سلام خیلی عالی بود . راستی من تازه وارد دنیای مجازی شدم . خوشحال میشم بهم سر بزنید و با نظراتتون ما رو راهنمایی کنید
www.sekonje.mihanblog.com

چشم حتمن سر میزنم بهتون. از این دنیای مجازی به خوبی استفاده کنید.

حاجی شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ب.ظ http://bishehr.ir

سلام
.
خوش آمد فاطمه دخت رسالت
خوش آمد فاطمه یار ولایت
خوش آمد فاطمه معنای کوثر
خوش آمد فاطمه ام امامت
مبارک باد و خوش میلاد زهرا
به مهدی و همه خوبان امت
.
روز زن و تکریم مقام مادر گرامی باد.

درود به شما حاجی.
ممنون. زحمت کشیدید.

محله هلیله شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.helyleh.mihanblog.com

به وبلاگ سر بزن ودر نظر سنجی کن

چشم حتمن میام.

....کی!!!!مو؟؟؟؟ سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ http://helyleh1.blogfa.com

سلام...هرچند سه ماه میگذره ولی سال نوی شما مبارک...آدمها هیچ وقت نمی شکنند ....فقط زمین میخورند تا قدر بلند شدن رو بدونند..پس همه بلند میشویم و باسر بلند جلو میرویم تا ثابت کنیم که همه چیز به اراده خودمون بستگی داره پس..

درود همسایه
سال نو شما هم مبارک. برای من که شروعش خوب بود امیدوارم برای تمام دوستانم از جمله شما هم خوب بوده باشه.
آفرین جمله ی قشنگی گفتی که زمین می خوریم تا قدر بلند شدن رو بدونیم. اما شکستن توی جمله ی من به معنی شکست خوردن نیست من به شکست اعتقادی ندارم هر بار ضربه خوردن به معنای یک قدم به پیروزی نزدیک شدن هستش از دیدگاه من. ما انسان ها شکننده ساخته شدیم جسممون و روحمون شکننده هستش. ما آسیب پذیریم و انکار نمیشه کرد خداوند اینچنین آفریده. پس ضربه های محکم توی زندگی به روح و جسم ما آسیب میرسونه منظورم این شکستن هستش. اوکی؟
ممنون سر زدی و نظر دادی جمله ی قشنگت یادم می مونه.
موفق باشی.

وحید یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام آرامو
خوبی؟
خیلی وقته نت نبودم هرچند قبل بت سر زدم و مطلبت رو خوندم ولی نظر نذاشتم
از روز اول بت گفتم قلم زیبایی داری البته گفتن من بیشتر بخاطر نوع نگارشت بود ولی حالا این محتواست که همپای نگارشت جلو اومده و بسیار زیبا جلوه داده!!
و اما نظر من در مورد محتوا ! من با حرف میشتی مسعود موافقم
ای مسعود بعض اوقات از ای نشتی ها داره
آفرین به مسعود و صد آفرین به آرام
خوش باشی دخترم

درود بر آقا وحید گل.
ممنون که اینبار زحمت کشیدی و کامنت گذاشتی. قشنگی حرف مسعود رو من هم قبول دارم و ظاهرن ردش هم نمیکنم . باز هم می گم که شکستن توی حرف من تعریف دیگه داره.
وقت امتحاناته خوب درس بخون.
برات آرزوی موفقیت دارم.

حاجی جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ق.ظ http://bishehr.ir

سلام
.
...خب حدود 2 ماهه که شاید من هر روز با خواندن این پستت تازه می شوم همینطور که باعث تازه موندن وحید و مسعود هم شده است معلومه که مطلب با برکتی است.
...شاید منتظر چریکو هستی که بیاد و اونم یه چیزی بگه ، ولی خب اون زبون بسته هنوز خیلی کوک کوک نیست انشاالله یه پست تازه ی دیگه بذار مطمئنم که چریکو و غیر چزیکو برای خوندنش صف می کشن، میگی نه! شرط می بندیم امتحان کن.
.
آرامشت مستدام

دورد جناب انصاری
ممنون که هر روز سر می زنید و ببخشید که هر بار ناامید شدید. یکی دو ماهه درگیر چند تا کارم که حسابی دست و پام رو بسته. مدتیه چیزی توی ذهنمه اما هنوز نتونستم اون رو روی کاغذ پیاده کنم و دلیلش خستگی و کمبود وقته. چند روز دیگه که امتحاناتم تمام بشه تقریباً سرم خلوت میشه.
و اما چریکو ...
چریکو انگار دیگه من رو دوست نداره و نمی خواد بیاد ولی خب جالبه که منتظرش نیستم چون همیشه احساس کردم هست و واقعن همینطوره که احساس می کنم.
بدرود

بزرگمهر شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ق.ظ http://www.deldaghon.blogfa.com

امیدوارم منو هم ببخشی
www.deldaghon.blogfa.com

چرا؟
سر درد نمیارم
به وبت سر زدم
نفهمیدم چه خبره.
خب، حتمن دلایلت کافیه.

فاطمه شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ب.ظ http://baran761300.blogsky.com

سلام آجی خوبی؟
دوست داشتی و وقت کردی یه سری بهم بزن

سلام عزیزم.
چشم الان سر میزنم ببینم چیکار کردی.

مجتبی یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ

بعثت نه این سرور , سرور ولایت است ....
مبعث نه این چراغ , چراغ هدایت است
خورشید چون ز شرق حرا پرتو افکند ....
احمد نه این فروغ , فروغرسالت است....
عید مبعث بر شما مبارک

ممنون آقا مجتبی
عذرخواهی منو بپذیرید که اینقدر دیر کامنت شما رو جواب میدم. ممنون وقت گذاشتید.
براتون آرزوی سلامتی دارم.

بزرگمهر پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ب.ظ http://www.deldaghon.blogfa.com

سلام
دیگه حوصله رسمی بودن ندارم
این دلیلشه

درود بر بزرگمهر عزیز.
شروع جدیدت رو بهت تبریک میگم. گاهی از یه چیزهایی فاصله می گیریم و رو به چیزای تازه تر میاریم که این ایراد نیست. فقط مواظب باش و توی انتخابات دقت کن.
موفق باشی.

فاطمه یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:16 ب.ظ http://baran761300.blogsky.com

آجی آپ کنااااااا

چشم عزیزم.
به زودی

صادق شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://sokhte85.blogfa.com

باتو از هیچ شبی نمی ترسم ..........
سلام من آپم

آمدم دیدم و لذت بردم.

صادق یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:01 ب.ظ http://sokhte85.blogfa.com

سلام ممنون از نظرتون اپ شدین خبر بدین باز هم به ما سر بزنین

خواهش می کنم.
به امید خدا.

حاجی سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ق.ظ http://bishehr.ir

سلام
مدیر محترم وبلاگ نرسی 2
ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج)،جنابعالی و و دوستان عزیز را به حشن بزرگ نیمه شعبان در سالن اجتماعات مسجدالرسول دعوت می نمائیم.
.
قدمتان خوش

درود حاجی.
منو ببخشید . سعادت اومدن رو نداشتم
دوستان به جای ما.

چریکو سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ب.ظ http://cherko.blogsky.com

آرام جان!
هیچ انتظاری از کسی ندارم!
و این نشان دهنده ی قدرت من نیست!
مسئله ، خستگی از اعتماد های شکسته است.
.........
آرامش لحظه های زندگیتان آرزوی چریکوست!
خوش باشید و روبراه!

واییییییییییی هیجان زده شدم که اومدی.
خوش اومدی من هم برات آرزوی خوشی دارم. روبراه که نیستم بینهایت خسته ی درس و کارم،حالا هم که ترم تابستون و امتحان کارشناسی.
همه چیز در همه.

کانون فرهنگی هنری الرسول(ص) هلیله چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:43 ب.ظ http://arasool.blogfa.com/

جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی(عج)

***
با حضور شاعران و هنرمندان

****

پنج شنبه ساعت 21:30-سالن اجتماعات مسجدالرسول(ص)

*****

کانون فرهنگی هنری الرسول(ص) هلیله

ببخشید که سعادت اومدم نداشتم

علی جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:27 ق.ظ http://www.mygolf.blogsky.com

سلام یواش خودمون
چطوری آرام نیستی قهری کجایی؟؟؟
کلا ما متن احساسی دوس داریم
دوستار شما
علی

درود علی آقا.
هستم ولی به سختی.
یک متن آماده کردم فرصت تایپش رو نداشتم.
به زودی.

فاطی جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:24 ق.ظ http://baran761300.blogsky.com

سلام آجی
چرا آپ نمیکنی ؟؟؟
بده ما میایم و دست خالی بریم بیرون
پس در اولین فرصت آپ کن
راستی دلم خیلی برات تنگ شده!!
نماز و روزه هات هم قبول

سلام عزیزززززززززززززززم.
حق داری. چشم.
خیلی بده اینقدر به هم نزدیکیم ولی دلمون تنگ میشه. باید به دیدن هم بیاااااااااااام دیگه!!!!!وقت نمی کنم بیام خونتون اما بعد ماه رمضون شام دعوتت می کنم بیرون، می تونی با خودت یه دوست رو هم بیاری مثل سمیرا. خوبه؟

فاطی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ http://baran761300.blogsky.com

آره آجی عالیه
اما دوست نداریم تو زحمت بیفتی
ما شما رو همین طور هم که هستی خیلی دوست داریم
سمیرا هم دلش برات تنگیده

تا باشه از این زحمتا. منم شما رو دوست دارم.
به سمیرا سلام برسون فاطمه جان.

الهه و چراغ جادو شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:07 ب.ظ http://elaaheh.blogsky.com

اصلا هم اشکال نداره تبریکها رو سر موقع جواب بدی . بعضی چیزا از نظر بقیه ممکنه ایراد باشه ولی ما هم نباید خودمونو وقف دیگران کنیم و باورهای خودمونو کنار بذاریم . وقتی به کسی آسیب چندانی نمی رسه راه خودتو برو.
در مورد دلسوزی هم نمیدونم چون خودم دلسوز عالمم.فکر می کنم بعدا بهت میگم . یکم به دلسوزی های خودم فکر می کنم که کجاها به خودم یا دیگران ضرر رسونده (مثلا من در مقابل داداش کوچکم خیلی حساسم و اینقد ازش دفاع کردم که خودش از خودش نمی تونه یا نمی خواد که دفاع کنه).
خوشحالم دوست مشترک نداریم. دلم می خواد دنیای اطرافمو دستکاری کنم و به شیوه خودم بچینمش.
راستی من زیاد از اینکه انتقاد بشم خوشم نمیاد چون بعدش بجای اینکه خودمو اصلاح کنم میشینم غصه می خورم که چرا این ایراد ها رو دارم

الهه عزیز.
ممنون که سر زدی و وقت گذاشتی برای خوندن و کامنت گذاشتن.
الهه ی عزیز گاهی دلسوزی زیاد خوب نیست. می دونی با دلسوزی برای کسی مثلن همین برادر که گفتی چقدر بهش ضربه می زنیم؟ باید مواظب دلسوزی هامون هم باشیم. من مواظب نبودم هیچ وقت. متاسفانه این شاید تنهاترین موضوعی توی زندگیم بوده که مواظبش نبودم.
در مورد انتقاد، هر کسی دیدگاه و شخصیت خاص خودشو داره. اینکه گاهی از دوستانمون بخوایم ایراداتمون رو بگن خوب و کارسازه. این برای رشد و ترقی ماست توی رابطه هامون. اگر بخوایم رابطه هامون سالم باشه باید شخصیتمون رو درست کنیم ارادات ما توی شخصیت ماست، پس گاهی تلنگری از دوستانمون می تونه سازنده باشه.
به امید موفقیت و سلامتیت عزیزم.

shahdokht پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:20 ق.ظ

سلام اتفاقا من از دسته دروغابود که قصد هک روم داشتم،چرا اینا که دروغ میگن عزیزترن؟چرا؟

سلام. شاهدخت عزیز منو ببخشید اما اصلاً متوجه جمله اولتون نشدم. در مورد دروغ چی بگم والا. از بس به هم دروغ دادیم اگر راست بگیم کسی باورش نمیشه خب. حقایق افسانه شده اند.
خوش باشید و شاد.

[ بدون نام ] شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ب.ظ

س.ارام جان من قلندریم اینترنتی دسرسم نیس انچنان اگه منویادت اومدخایتم خبزی ازت بگیرم من شمارتوگم کردم توچی اگه داری دوسداری سراغی بگیردختره خوب دلتنگت بودم خیلی دنبالت گشتم نشدحتی دنبال اون دختریکه گفتم ماله حلیلست بودم ک شایدبتونه توروبرام پیداکنه شاید.بوس بیادتم خدا ک بخونیش...

سلام لیلا جان
خوبی عزیزم؟ منم شماره ای ازت ندارم اما این شماره منه عزیزم اگر پیامم رو دیدی باهام تماس بگیر خوشحال میشم صداتو بشنوم.
09178713466

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد